دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح خط لوله سوخت رسانی به نیروگاه چابهار 

مراسم رسمی افتتاح خط لوله سوخت رسانی به نیروگاه چابهار روز چهارشنبه 15 دی ماه 1395 در چابهار برگزار شد.
کد خبر : 149306

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، این مراسم با حضور مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، مدیر شرکت ملی پخش منطقه چابهار، نماینده فرمانداری چابهار، رئیس شورای شهر چابهار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در انبار نفت چابهار برگزار شد.


با بهره برداری از این پروژه برای نخستین بار در جنوب شرق کشور انتقال فرآورده از طریق خط لوله انجام شد. این خط لوله از شمال با خط لوله تربت حیدریه حدود 1500 کیلومتر ، از شمال غرب با خط لوله کرمان حدود 900 کلیومتر و از غرب با خط لوله بندرعباس حدود 730 کیلومتر فاصله دارد.


این خط لوله 20 کیلومتری از انبار نفت شهید شوشتری واقع در اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز می شود و نفت گاز مورد نیاز نیروگاه چابهار را تامین می نماید.


پروژه احداث خط لوله 14 اینچ انتقال نفت گاز به نیروگاه چابهار با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و 300 هزار لیتر، در هر ساعت 400 مترمکعب نفت گاز را بدون توقف به نیروگاه چابهار ارسال می کند.


هزینه احداث این پروژه 400 میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش تامین شده است.


حذف تردد روزانه حدود 100 کامیون نفتکش، کاهش حوادث جاده ای درون شهری و برون شهری، تداوم در عملیات سوخت رسانی و کاهش قطع برق و نیز حذف آثار مخرب زیست محیطی ناشی از حوادث احتمالی حمل سوخت با کامیون را از دستاوردهای اجرای این طرح است.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال گاز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته